Par ūdens patēriņa skaitītāju derīguma termiņa ievērošanu atbildīgs dzīvokļa īpašnieks!

SIA ” Komunālserviss TILDe” saviem klientiem atgādina – ūdens patēriņa aprēķinos tiek ņemti vērā tikai uzskaitei derīgu skaitītāju rādījumi. Ūdens patēriņa skaitītāju (ŪPS) pārbaude jānodrošina atbilstoši Ministru kabineta (MK) “Noteikumiem par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu”.

Cik bieži jāveic pārbaude dzīvokļos un privātmājās?

Skaitītāju pārbaude (verifikācija) jāveic reizi četros gados un ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā pēc derīguma termiņa beigām. Derīguma termiņš klientu ērtībām Komunālserviss TILDe norāda klientiem izrakstītajos komunālo pakalpojumu rēķinos. Dzīvokļu īpašniekiem pašiem laikus jāveic skaitītāju pārbaude vai uzskaitei derīgu skaitītāju uzstādīšana, pieaicinot licencētu šī pakalpojuma sniedzēju. Privātmājās skaitītāju maiņu par saviem līdzekļiem veic Komunālserviss TILDe.

Kā iesniegt ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus?

Ar attālinātās nolasīšanas moduli aprīkotiem ūdens patēriņa skaitītājiem rādījumi nav jāiesniedz.

Pārējie klienti rādījumus  var iesniegti četros veidos:

Pa tālruni vai e-pastu:

  • Tālrunis – 27756511 ūdens skaitītāju rādījumu paziņošana (Irlavas, Lestenes, Džūkstes, Sēmes, Zentenes, Lapmežciema un Smārdes pagasts) vai e-pastu bulaha@ktilde.lv
  • Tālrunis – 27756510 ūdens skaitītāju rādījumu paziņošana (Tume, Degoles, Slampes, Pūres, Jaunsātu un Jaunpils pagasts) vai e-pastu iluta.strazdina@ktilde.lv
  • Aizpildītu rēķina pasaknīti iemetot Komunālserviss TILDe pastkastītē;
  • Elektroniski vietnē Bill.me (pieejama arī iOS un Android viedtālruņu aplikācija).

Rādījumi jāiesniedz katru mēnesi no 25. līdz 28. datumam. Pirms vai pēc noteiktā termiņa iesniegtie rādījumi uzskaitē netiek ņemti vērā. Gadījumā, ja rādījumi nav iesniegti, ūdens patēriņa apjomu aprēķiniem nosaka, kā iepriekšējo mēnešu patēriņa vidējo lielumu (aprēķina par 3 mēnešiem), taču šāda aprēķina kārtība ir spēkā ne ilgāk kā trīs mēnešus pēc kārtas.

Daudzdzīvokļu namu iemītniekiem svarīgi zināt, ja ūdens patēriņa skaitītāju rādījumi dzīvoklī netiek iesniegti vairāk kā trīs mēnešus pēc kārtas vai triju mēnešu laikā pēc skaitītāju derīguma termiņa beigām tie netiek verificēti, vai uzstādīti uzskaitei derīgi skaitītāji, saskaņā ar MK noteikumiem “Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem” apmaksai tiks aprēķināta visa mājas ūdens patēriņa starpība.

 

Ja prombūtnes dēļ dzīvokli neviens neizmanto un nav iespējams iesniegt informāciju par ūdens skaitītāju rādījumiem, kā arī nav iespējams veikt ūdens patēriņa skaitītāju verificēšanu, dzīvokļa īpašniekam iepriekš par to rakstiski jāinformēt Komunālserviss TILDe, rakstot uz e-pastu info@ktilde.lv

 

Kā tiek piegādāts rēķins par pakalpojumiem ?

Komunālo pakalpojumu rēķini elektroniskā formā tiek sūtīti uz e-pasta adresēm. Tie ir pieejami  vietnē Bill.me. Ja nepieciešams rēķinā iekļauto informāciju darīt zināmu vēl kādam – papildus Bill.me platformā reģistrētajam, piemēram, dzīvokļa īrniekam, tad šis cilvēks lietotāja profilā jāpievieno kā “Pārstāvis”. Piegādes  rēķiniem papīra formātā ir par atsevišķu samaksu, kuru šobrīd Komunālserviss TILDe nodrošina ar saviem resursiem, bet tiek strādāts, lai šis pakalpojums tiktu organizēts ar Latvijas pasta starpniecību.

 

Kā apmaksāt rēķinu ?

Rēķinu var apmaksāt internetbankā, portālā bill.me, Latvijas pastā vai veikalos MEGO, MAXIMA, NARVESEN maksājuma mērķī obligāti jānorāda rēķina numurs.

Bill.me platformā ir iespēja pievienot bankas karti un maksājumu veikt no tās. Taču šādā gadījumā jārēķinās, ka, lai gan platformas lietošana ir bez maksas, rēķina apmaksa no Bill.me ir maksas pakalpojums, kuru izmantojot tiek ieturēta komisijas maksa no maksājamās summas.